środa, 2 października 2013

Białe pieczywo przyczyną złej cery/trądziku?

                    W tym poście chciałam się z Wami podzielić co możecie zmienić w swoim żywieniu, aby poprawić wygląd waszej cery. To wszystko na swoim własnym doświadczeniu.
Oto efekty zmiany mojego żywienia.





              Już w okresie dojrzewania zaczęły się moje problemy z cerą. Zasięgałam rad wielu dermatologów, używałam różnych antybiotyków, kuracji hormonalnej, kosmetyków do cery trądzikowej, ale wszystko było bezskuteczne. Podczas leczenia cera wyglądała na zdrową, a po odstawieniu leków po kilku tygodniach, a nawet dniach zmiany skórne powracały. 
              Wszystko się zmieniło, kiedy ponad 2 lata temu zaczęłam praktyki studenckie w jednej z Wrocławskich poradni dietetycznych. To było to ciekawe doświadczenie i wiele zmieniło w moim "dietetycznym myśleniu". Tam właśnie dowiedziałam się jak gluten wpływa na nasze ciało, jak ważne tak naprawdę jest to, co spożywamy na co dzień, a także, że nawet mleko może szkodzić zdrowiu. Na początku nie byłam przekonana co do pewnych teorii np. że mleko szkodzi, ale po jakimś czasie postanowiłam spróbować zmienić swój sposób żywienia, które było racjonalne, ale bardziej tradycyjne.
Jak zaczęłam kurację leczenia trądziku i jak długo to trwało?

 1. Odstaw mleko !
        
         Początki nie były takie łatwe, ale stopniowo zmieniałam swoją dietę. Zaczęłam od odstawienia mleka (około stycznia 2011), którego spożywałam do 1 litra dziennie. W różnej postaci, ale najczęściej rano na śniadanie z płatkami, wieczorami kakao, z miodem, bo w końcu to takie zdrowe. Z dnia na dzień odstawiłam mleko i od ponad 2 lat nie piję go w ogóle. Spożywam teraz jogurty naturalne, czasami sery twarogowe i żółte.
          Po odstawieniu mleka już po kilku dniach zauważyłam, że moje zmiany skórne nie są takie bolesne. Po kolejnych dniach zwróciłam uwagę na to, że nie mam żadnych gazów i wzdęć brzuch, które czasem się zdarzały.
          
         Mimo odstawienia mleka nadal pojawiały się na mojej twarzy zmiany trądzikowe. Nie były one tak bolesne jak wcześniej, ale jednak ciągle były.
          
2. Odstaw białe pieczywo, mąki i makarony !!!  

          Długo się zastanawiałam co mogę znowu zmienić w swojej diecie, aby wyleczyć całkowicie trądzik. Po ponad roku postanowiłam, że spróbuję wykluczyć ze swojej diety biały chleb (lipiec - sierpień 2012). Odstawiłam go zupełnie i już po 2 tygodnia zauważyłam, że skóra zaczyna lepiej wyglądać. Nie byłam pewna czy to od pieczywa były pozytywne zmiany, zatem po około 3-4 tygodniach powróciłam do spożywania białego pieczywa. Niestety, to było nieprzyjemne doświadczenie. Już na drugi dzień obudziłam się z dwoma bolesnymi zmianami trądzikowymi na policzku. Byłam w szoku. To było potwierdzenie, że nie mogę w ogóle spożywać białego pieczywa. 
          Po tym doświadczeniu, postanowiłam, że ograniczę do minimum też białe mąki. Przestałam dodawać do swoich posiłków białe makarony i mąki.
       
          Odstawiłam też zupełnie kosmetyki do cery trądzikowej. Zaczęłam używać produktów dla dzieci, mimo cery tłustej bardziej ją nawilżać. Stosowałam dodatkowo, znany chyba wszystkim "Sudokrem" dla dzieci, co przyśpieszyło gojenie się blizn. 

        Aby usunąć blizny po trądziku zaczęłam serię zabiegów mikrodermabrazji (od lutego do końca maja 2013). 

       Dzisiaj unikam słodyczy, czekolady, białego pieczywa, mąk, makaronów. Nie piję mleka. Zdarza mi się czasami zjeść jakiś z zakazanych mi produktów, ale już kolejnego dnia zauważam małe wypryski.   
        


     



1 komentarz :

Kornik pisze...

Na szczęście osobiście nie mam dużych problemów skórnych, ale już poleciłem ten temat współlokatorowi.

Wydawało mi się, że to już pisałem, ale widocznie nie wysłałem bo nie mogę znaleźć tego komentarza nigdzie.

Chciałem zamówić temat o alkoholach. Jakie alkohole podawać do jakiego jedzenia i jakie z tego korzyści. Które alkohole można zakwalifikować jako dobry dodatek do diety, a które to czyste zło.

pozdrawiam
Marcin

Prześlij komentarz