środa, 29 lipca 2015

Owsianka z nasionami Chia

Kochani, w końcu udało mi się wypróbować te "magiczne nasiona" :) Jakoś tak nie miałam okazji kupować, ale ostatnio zobaczyłam i pomyślałam, że muszę też spróbować.

Ostatnio dużo się słyszy o super żywności i też do takiej są zaliczane właśnie nasiona Chia (szałwia hiszpańska).

Dużo informacji możemy znaleźć w internecie, ale i ja napisze słów kilka o tych nasionkach :)

Warto wspomnieć, że mimo, że wielu z nas nasiona Chia kojarzą się z siemieniem lnianym, należą one do rodziny mięty i melisy. Rośnie naturalnie w Ameryce Południowej, gdzie już za czasów Asteków była używana w codziennej diecie. Dopiero w 2009 roku Chia została uznana przez Unię Europejską jako produkt spożywczy.



Wartość odżywcza:

Chia jest bogatym źródłem dobrze przyswajalnych minerałów takich jak: wapń, magnez, mangan, fosfor, zawiera również cynk, potas witaminy z grupy B (niacyna-B3 i tiamina-B1)

2 łyżki czyli około 28 g nasion zawierają:

11g błonnika

4g białka
9g tłuszczy (w tym aż 5 gramów Omega-3)
czyli około 137 kcal

Więcej informacji na temat Chia, możecie znaleźć np. tutaj :)

Zachęcam do dodawania nasion do naszej codziennej diety, a jedną z moich propozycji na dzisiaj to pełnowartościowe śniadanie z dodatkiem nasion Chia.

 PRZEPIS:


Składniki:
3 łyżki płatków owsianych górskich
1 łyżka nasion chia
mleko roślinne lub krowie
1 porcja sezonowych lub dowolnych owoców (100 g max 150 g)
10 sztuk orzechów
1 łyżka nasion słonecznika i pestek dyni (alternatywnie)


 1. Nasypujemy do miseczki (miseczek) płatki owsiane i nasina Chia. Zalewamy mlekiem i odstawiamy na noc do namoczenia.

2. Rano dodajemy pozostałe skąldniki



.....i GOTOWE :)




Brak komentarzy :

Prześlij komentarz