poniedziałek, 8 lutego 2016

Budyń kakaowy low carb

Budynie kojarzą mi się z moim dzieciństwem i z opakowanie gotowego proszku dla rozrabiania. Oczywiście były pyszne, ale często zawierały szcztuczne dodatki i do tego dosypywaliśmy duzo cukru. Już od dłuższego czasu jeśli mamy ochotę na budyń robię go sama bez użycia gotowego proszku.

Już kilka przepisów z budyniami możecie znaleźć na moim blogu:

- budyń domowy bez mleka 
- budyń jaglany
- jaglano karobowy budyń


Dzisiaj chciałam Wam pokazać przepis, który będzie bez mleka, bez rafinowanego cukru i z dodatkiem białka.






PRZEPIS na 1 porcje:

SKŁADNIKI: 
1,5 szklanki mleka roślinnego (ja użyłam sojowego naturalnego)
1 czubata łyżka skrobi ziemniaczanej
15 g odżywki białkowej (opcjonalnie jeśli chcemy więcej białka. Ja użyłam firmy Olimp)
1 łyżka kakako naturalnego
Jeżeli nie używamy dżywki, to możemy dodać 1-2 łyżeczki ksylitolu lub innej substancji słodzącej. Używając odżywki zmniejszamy zawartość cukru.

Dodatki (opcjonalnie):
1 kostka gorzkiej czekolady 75% kakao
1 łyżka orzechów ziemnych
1 łyżka jagód goji
kilka rodzynek


1. Gotujemy 1 szklankę mleka.
2. W 0,5 szklanki mleka rozpuszczamy mąkę ziemniaczaną, kakao i odżywkę (lub substancję słodzącą).
3. Do gotującego się mleka dodajemy powoli zimne mleko z mąką i odżywką i dokładnie powoli mieszamy, aż zgęstnieje 
4. Możemy dodać "dodatki"



Wartość kaloryczna jednej porcji bez dodatków
Energia: 245 kcal

Białko: 24g
Tłuszcze: 6,25g
Węglowodany: 28,4g

Dodatki (kostka gorzkiej czekolady, jagody goji 10 szt, orzechy, rodzynki):
Energia: 181 kcal
Białko: 5,74g
Tłuszcze: 18,4g
Węglowodany: 10,33g

...i GOTOWE !!

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz