wtorek, 19 lipca 2016

Danie z ciecierzycą, soczewicą i warzywami

Dawno nie wrzucałam Wam przepisów. Co oczywiście nie znaczy, że ja nie gotuję. Po prostu taki mam okres, że skupiam się na innych rzeczach niż na gotowaniu na bloga. 

Dzisiaj jedząc moje danie ze strączkami, postanowiłam sfotografować co mam na talerzu i opisać jak to zrobiłam. 
Danie wyszło bardzo, bardzo pyszne mimo, że zrobiłam je z tego co miałam ochotę zjeść. Chciałam przygotować coś bez mięsa no i wyszło mi to...

PRZEPIS:

Składniki (3-4 porcje):

1 puszka ciecierzycy (lub 1 szklanka wcześniej namoczonej i ugotowanej)
0,5 szklanki czerwonej soczewicy
1 cukinia
3 średniej wielkości ziemniaki
1 duża cebula
200 g mrożonych warzyw (mieszanka: marchew, brokuł kalafior) można użyć świeżych: 1 marchew, 4 różyczki brokuła i 4 różyczki kalafiora
1 puszka pomidorów bez skórki 
sól, pieprz, papryka, curry, rozmaryn, olej rzepakowy

1.
Cebulę kroimy w kostkę i dusumy w garnku, w którym będziemy robić nasze danie. 

2. Ziemniaki kroimy w półplasterki. Do cebuli wlewamy 0,5 szklanki wody i wrzucamy ziemniaki. Dusimy z cebulą pod przykryciem. 
3. Kiedy ziemniaki będą już prawie miękkie wrzucamy soczewicę. Jeśli mamy za mało wody, mozemy jeszcze dolać. 
4. Po 5-10 minutach wrzucamy mrożone warzywa (lub świerze: pokrojoną w plasterki marchew i różyczki kalafiora i brokuła). Dalej dusimy pod przykryciem.
5. Na koniec dajemy pomidory i pokrojona w półplasterki cukinię. Doprawiamy curry, pieprzem, papryką, rozmarynem i solą. Dusimy aż cukinia będzie lekko mięka. Czyli ok 5 minut. Uwarzajcie żeby cukinia nie była za miękka.

...i GOTOWE !!!







Brak komentarzy :

Prześlij komentarz